2
pr. lektion
timer
10
lektioner
pr. modul
10
1
lektion
om ugen
1
Modul 3. Programmering med Minecraft
Dette modul har til formål at udvikle grundlæggende programmerings- og algoritmisk tænkning hos børn, samt skabe en forståelse for hvordan spil som Minecraft er udviklet. I løbet af undervisningen vil de unge elever stifte bekendtskab med begreber som sekvenser og løkker, samt grundlæggende kodning og programmering.
Børnene vil øve sig i at programmere i Code.org, Scratch og Minecraft. De vil udforske forskellige aspekter af Minecraft-spillet og skabe deres egne spil og animationer.
DANSK
⚙️Udvikle børns logiske og kritiske tænkning.
⚙️Fremme fantasi og evnen til at løse komplekse problemer.
⚙️Give en forståelse for grundlæggende spiludviklingsprincipper.
⚙️Sikre høj motivation for projektarbejde og videre studier inden for IT.
⚙️Styrke evnen til kreativ problemløsning gennem leg og eksperimenter med teknologi.
Kursusmål:

Programmering med Minecraft

💡 Opnå færdigheder i at skabe genstande i Minecraft ved at udvinde og kombinere forskellige materialer.
💡Udvikle logisk tankegang gennem løsning af opgaver og udfordringer i spillet.
💡Få mulighed for at træne algoritmisk tænkning ved at designe instruktioner (algoritmer) til virtuelle robotter og programmer.
💡Opnå en indledende forståelse for processen bag udvikling af apps og spil.
Opnåede resultater:
1. marts. - 10. maj. 2026
hver lørdag, kl. 10:00–12:00
2549 kr. / 10 lektioner
Landskronagade 2, 2100 København
Bemærk venligst, at der opkræves et depositum på 150 kr. ved tilmelding til venteliste. Depositummet fratrækkes jeres endelige faktura ved tilmelding til kursus. Ved eventuel afmelding fra venteliste refunderes gebyret ikke.
Modul 3. Programmering med Minecraft
for børn 5-7 år
10 lektioner i alt
1 lektion om ugen
kl. 10.00 - 12.00
2 timer pr. gang
Gentilmelding - 2319 kr.
Pris – 2549 kr.
Fysisk undervisning
Dansk/engelsk hold
Om kurset:
læs mere ->
Dette modul har til formål at udvikle grundlæggende programmerings- og algoritmisk tænkning hos børn, samt skabe en forståelse for hvordan spil som Minecraft er udviklet. I løbet af undervisningen vil de unge elever stifte bekendtskab med begreber som sekvenser og løkker, samt grundlæggende kodning og programmering. Børnene vil øve sig i at programmere i Code.org, Scratch og Minecraft. De vil udforske forskellige aspekter af Minecraft-spillet og skabe deres egne spil og animationer.
Kursusmål:
læs mere ->
⚙️Udvikle børns logiske og kritiske tænkning.
⚙️Fremme fantasi og evnen til at løse komplekse problemer.
⚙️Give en forståelse for grundlæggende spiludviklingsprincipper.
⚙️Sikre høj motivation for projektarbejde og videre studier inden for IT.
⚙️Styrke evnen til kreativ problemløsning gennem leg og eksperimenter med teknologi.
Opnåede resultater:
læs mere ->
💡Opnå færdigheder i at skabe genstande i Minecraft ved at udvinde og kombinere forskellige materialer.
💡Udvikle logisk tankegang gennem løsning af opgaver og udfordringer i spillet.
💡Få mulighed for at træne algoritmisk tænkning ved at designe instruktioner (algoritmer) til virtuelle robotter og programmer.
💡Opnå en indledende forståelse for processen bag udvikling af apps og spil.
DANSK

Programmering med Minecraft

1. marts. - 10. maj. 2026
hver lørdag, kl. 10:00–12:00
2549 kr. / 10 lektioner
Landskronagade 2, 2100 København
FAQ
Har du spørgsmål? Indtast dine kontaktoplysninger, så kontakter vores vi dig hurtigst muligt.
Få en gratis konsultation
Ved indsendelse af formularen giver du dit samtykke til behandling af personoplysninger.