2
pr. lektion
timer
10
lektioner
pr. modul
10
1
lektion
om ugen
1
Modul 3. Hej, IT-verden
Børnene lærer, hvad en computer består af, de forskellige typer, der findes, og hvordan man bruger tastatur og mus korrekt. Vi dykker ned i internettet og lærer om, hvordan det virker, samt hvordan man beskytter sig online. De vil også tage deres første skridt ind i programmeringens verden ved at skabe deres egne spil og animationer på en sjov og visuel måde. Derudover vil der være fokus på samarbejde og problemløsning, så de lærer at tænke kreativt og arbejde sammen om teknologiske udfordringer.
⚙️Introducere eleverne til grundlæggende koncepter og arbejdsmetoder inden for datalogi.
⚙️Give eleverne viden om webbrowsere og sikker internetbrug.
⚙️Udvikle praktiske computerfærdigheder, herunder hurtig skrivning, korrekt brug af mus samt god arbejdsstilling.
⚙️Lægge fundamentet for programmeringsfærdigheder ved at give eleverne mulighed for at skabe egne spil og animationer.
Kursusmål:
💡Navigere sikkert og bruge internettet og browsere effektivt.
💡Beherske grundlæggende computerfærdigheder som hurtig skrivning og korrekt brug af mus.
💡Skabe simple spil og animationer ved hjælp af en visuel programmeringsplatform.
💡Samarbejde med andre om at løse datalogiske og programmeringsrelaterede opgaver.
Opnåede resultater:
DANSK

Hej, IT-Verden

Forår 2026
hver lørdag, kl. 12:30–14:30
2549 kr. / 10 lektioner
Landskronagade 2, 2100 København
Bemærk venligst, at der opkræves et depositum på 150 kr. ved tilmelding til venteliste. Depositummet fratrækkes jeres endelige faktura ved tilmelding til kursus. Ved eventuel afmelding fra venteliste refunderes gebyret ikke.
Modul 3. Hej, IT-verden
for børn 5-7 år
10 lektioner i alt
1 lektion om ugen
kl. 10.00 - 12.00
2 timer pr. gang
Gentilmelding - 2319 kr.
Pris – 2549 kr.
Fysisk undervisning
Dansk/engelsk hold
Om kurset:
læs mere ->
Børnene lærer, hvad en computer består af, de forskellige typer, der findes, og hvordan man bruger tastatur og mus korrekt. Vi dykker ned i internettet og lærer om, hvordan det virker, samt hvordan man beskytter sig online. De vil også tage deres første skridt ind i programmeringens verden ved at skabe deres egne spil og animationer på en sjov og visuel måde. Derudover vil der være fokus på samarbejde og problemløsning, så de lærer at tænke kreativt og arbejde sammen om teknologiske udfordringer.
Kursusmål:
læs mere ->
⚙️Introducere eleverne til grundlæggende koncepter og arbejdsmetoder inden for datalogi.
⚙️Give eleverne viden om webbrowsere og sikker internetbrug.
⚙️Udvikle praktiske computerfærdigheder, herunder hurtig skrivning, korrekt brug af mus samt god arbejdsstilling.
⚙️Lægge fundamentet for programmeringsfærdigheder ved at give eleverne mulighed for at skabe egne spil og animationer.
Opnåede resultater:
læs mere ->
💡Navigere sikkert og bruge internettet og browsere effektivt.
💡Beherske grundlæggende computerfærdigheder som hurtig skrivning og korrekt brug af mus.
💡Skabe simple spil og animationer ved hjælp af en visuel programmeringsplatform.
💡Samarbejde med andre om at løse datalogiske og programmeringsrelaterede opgaver.
DANSK

Hej, IT-Verden

Forår 2026
hver lørdag, kl. 12:30–14:30
2549 kr. / 10 lektioner
Landskronagade 2, 2100 København

Robotteknologi

ENGELSK
Efterår 2025
hver søndag, kl. 10:00–12:00
2549 kr. / 10 lektioner
Landskronagade 2, 2100 København
FAQ
Har du spørgsmål? Indtast dine kontaktoplysninger, så kontakter vores vi dig hurtigst muligt.
Få en gratis konsultation
Ved indsendelse af formularen giver du dit samtykke til behandling af personoplysninger.