Dette modul introducerer eleverne til de grundlæggende principper inden for kunstig intelligens (AI) og maskinlæring (ML) gennem en praktisk, projektbaseret tilgang. Modulet er designet til at være anvendelsesorienteret og opfordrer eleverne til at skabe virkelighedsnære applikationer, lige fra chatbots til billedbehandling. Ved afslutningen af modulet vil eleverne selvstændigt have udviklet deres egne AI/ML-projekter, hvilket demonstrerer de færdigheder, de har tilegnet sig.
Kursusmål:
⚙️Tilegne sig grundlæggende AI- og ML-koncepter gennem projektbaseret læring. ⚙️Opnå færdigheder i Python ved at arbejde med projekter, der involverer algoritmekodning, datahåndtering og fejlfinding. ⚙️Lære at anvende populære biblioteker som TensorFlow, OpenCV og TextBlob til at bygge AI-drevne applikationer. ⚙️Selvstændigt udvikle AI/ML-projekter
💡 Have en dybdegående forståelse af AI/ML-principper og hvordan disse teknologier kan anvendes til at løse virkelige problemer. 💡 Have udviklet kodefærdigheder i Python og lært at bruge centrale AI-biblioteker som TensorFlow og OpenCV. 💡 Kunne skabe selvstændige AI/ML-projekter. 💡 Kunne præsentere projekter og effektivt kommunikere tekniske koncepter med refleksion over læringen.
Bemærk venligst, at der opkræves et gebyr på 150 kr. ved tilmelding, som fratrækkes din endelige faktura. Ved eventuel afmelding refunderes gebyret ikke.
Giv dit barn en smagsprøve på fremtiden – anmod om en gratis prøvetime i dag
Hvorfor en prøvelektion er det rigtige skridt:
Undersøg barnets interesse for IT:Se, om vores sjove undervisning tænder gnisten for teknologi.
Prøv at skabe noget selv:Gå fra at forbruge teknologi til at udvikle noget selv.
Prøv os uforpligtende:Test vores undervisning og se, om det er det rette for dit barn.
Sjov og engagerende IT:Oplev interaktiv læring og spændende projekter, der motiverer.
Mød vores dygtige undervisere:Få indblik i vores positive læringsmiljø og inspirerende undervisere.
FAQ
Programmering er afgørende i vores teknologiske verden, lidt ligesom matematik og læsning. Uanset fremtidig karriere giver det selvtillid, logisk tænkning og problemløsningsevner, som er værdifulde i alle brancher.
Børn kan begynde at lære programmering fra omkring 5-års alderen. Tidlig start er en fordel, da vores kurser lægger vægt på praktiske øvelser, der sigter mod at give børnene de grundlæggende tekniske færdigheder til at udvikle sig inden for IT.
Vores kurser er bygget op omkring kontinuerlig læring. I løbet af skoleåret kan børn deltage i 3 moduler, som er designet til forskellige aldersgrupper. Kurset følger skoleåret, med pauser i ferieperioderne. Både vores online og fysiske kurser varer 2 timer inklusiv pauser. Vi tilbyder både undervisning i hverdage efter skoletid (16.00-18.00) og i weekenden (10:00-17:00).
Både vores online og fysiske lektioner varer 2 timer inklusiv pauser. Vores erfaring er, at 2 timer er den optimale tid for børnene til at omsætte teori til praksis og arbejde på deres egne projekter. På den måde udvikler de de nødvendige færdigheder, forstår teorien og benytter den nye viden i praktiske projekter. Den sidste undervisningsgang i modulet er en projektdag, hvor børnene præsenterer deres arbejde for læreren og forældrene.
For at deltage i vores fysiske kurser er der intet, I som forældre skal sørge for med hensyn til teknologi. Vi stiller alle nødvendige computere og robotter til rådighed. Hvis jeres barn derimod deltager i vores online kurser, skal barnet have adgang til en bærbar computer med et velfungerende webcam og mikrofon. Dette er vigtigt for at kunne deltage aktivt i undervisningen, stille spørgsmål og interagere med underviseren og de andre børn. Skulle I have spørgsmål eller brug for vejledning i forhold til det tekniske udstyr, er I naturligvis velkomne til at kontakte os.
Selvom jeres børn har IT-undervisning i skolen, fokuserer vores kurser på en dybere og mere praktisk forståelse af, hvordan teknologi virker. I skolen kan IT-undervisningen ofte være orienteret mere mod brug af eksisterende programmer. Hos os lærer børnene at skabe selv – at programmere deres egne spil, animationer og applikationer. Dette udvikler en helt anden form for logisk tænkning, kreativitet og problemløsningsevner, som er afgørende i en den moderne verden og går ud over almindelig brugerkompetencer. Derudover skaber det interesse for læring af teknologi uden for skoletiden.
Har du spørgsmål? Indtast dine kontaktoplysninger, så kontakter vores vi dig hurtigst muligt.
Få en gratis konsultation
Ved indsendelse af formularen giver du dit samtykke til behandling af personoplysninger.