Dette kursus giver en grundig introduktion til Machine Learning og Artificial Intelligence (kunstig intelligens) med fokus på praktiske projekter og anvendelser ved hjælp af Scratch 3 og andre AI-værktøjer. Eleverne vil dykke ned i forskellige områder inden for AI, herunder billedgenkendelse, objektdetektering, generativ AI og tekstbehandling, og derved opnå vigtige færdigheder i AI-programmering og træning af modeller.
⚙️Forstå de grundlæggende koncepter inden for AI og ML gennem projektbaseret læring. ⚙️Udvikle og træne maskinlæringsmodeller til forskellige formål, fra billedgenkendelse til sentimentanalyse. ⚙️Anvende AI i praktiske Scratch 3-projekter til interaktive apps. ⚙️Evaluere og forfine AI-modeller for at forbedre nøjagtighed og funktionalitet, lære af fejl og optimere ydeevnen.
Kursusmål:
💡 Solid forståelse for AI og ML principper. 💡 Anvendelse af AI i projekter til at bygge og forbedre ML-modeller samt udvikling af kode-, trænings- og datahåndteringsfærdigheder. 💡 Integration af AI i kreative processer inden for kunst og design for at udfordre traditionelle og digitale medier. 💡 Ved kursets afslutning: færdighed i at bruge AI-værktøjer til praktiske formål og evne til at starte egne AI-projekter.
Bemærk venligst, at der opkræves et gebyr på 150 kr. ved tilmelding, som fratrækkes din endelige faktura. Ved eventuel afmelding refunderes gebyret ikke.
Giv dit barn en smagsprøve på fremtiden – anmod om en gratis prøvetime i dag
Hvorfor en prøvelektion er det rigtige skridt:
Undersøg barnets interesse for IT:Se, om vores sjove undervisning tænder gnisten for teknologi.
Prøv at skabe noget selv:Gå fra at forbruge teknologi til at udvikle noget selv.
Prøv os uforpligtende:Test vores undervisning og se, om det er det rette for dit barn.
Sjov og engagerende IT:Oplev interaktiv læring og spændende projekter, der motiverer.
Mød vores dygtige undervisere:Få indblik i vores positive læringsmiljø og inspirerende undervisere.
FAQ
Programmering er afgørende i vores teknologiske verden, lidt ligesom matematik og læsning. Uanset fremtidig karriere giver det selvtillid, logisk tænkning og problemløsningsevner, som er værdifulde i alle brancher.
Børn kan begynde at lære programmering fra omkring 5-års alderen. Tidlig start er en fordel, da vores kurser lægger vægt på praktiske øvelser, der sigter mod at give børnene de grundlæggende tekniske færdigheder til at udvikle sig inden for IT.
Vores kurser er bygget op omkring kontinuerlig læring. I løbet af skoleåret kan børn deltage i 3 moduler, som er designet til forskellige aldersgrupper. Kurset følger skoleåret, med pauser i ferieperioderne. Både vores online og fysiske kurser varer 2 timer inklusiv pauser. Vi tilbyder både undervisning i hverdage efter skoletid (16.00-18.00) og i weekenden (10:00-17:00).
Både vores online og fysiske lektioner varer 2 timer inklusiv pauser. Vores erfaring er, at 2 timer er den optimale tid for børnene til at omsætte teori til praksis og arbejde på deres egne projekter. På den måde udvikler de de nødvendige færdigheder, forstår teorien og benytter den nye viden i praktiske projekter. Den sidste undervisningsgang i modulet er en projektdag, hvor børnene præsenterer deres arbejde for læreren og forældrene.
For at deltage i vores fysiske kurser er der intet, I som forældre skal sørge for med hensyn til teknologi. Vi stiller alle nødvendige computere og robotter til rådighed. Hvis jeres barn derimod deltager i vores online kurser, skal barnet have adgang til en bærbar computer med et velfungerende webcam og mikrofon. Dette er vigtigt for at kunne deltage aktivt i undervisningen, stille spørgsmål og interagere med underviseren og de andre børn. Skulle I have spørgsmål eller brug for vejledning i forhold til det tekniske udstyr, er I naturligvis velkomne til at kontakte os.
Selvom jeres børn har IT-undervisning i skolen, fokuserer vores kurser på en dybere og mere praktisk forståelse af, hvordan teknologi virker. I skolen kan IT-undervisningen ofte være orienteret mere mod brug af eksisterende programmer. Hos os lærer børnene at skabe selv – at programmere deres egne spil, animationer og applikationer. Dette udvikler en helt anden form for logisk tænkning, kreativitet og problemløsningsevner, som er afgørende i en den moderne verden og går ud over almindelig brugerkompetencer. Derudover skaber det interesse for læring af teknologi uden for skoletiden.
Har du spørgsmål? Indtast dine kontaktoplysninger, så kontakter vores vi dig hurtigst muligt.
Få en gratis konsultation
Ved indsendelse af formularen giver du dit samtykke til behandling af personoplysninger.